Stockholm Truckmeet 16-17/5 2014 på Älvsjö mässan

Startat av Modellbilsbyggaren, 26 december 2013 kl. 18:13:41

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Modellbilsbyggaren

Då har vi fått lite mer klart inför 2014 års körning på Stockholm Truckmeet!



Vi har under julhelgen haft ett möte med ledningen för Stockholm truckmeet.

Vi får ett utrymme på 8x12,5 meter att använda som monter till våra RC bilar.

Förrutom den ytan får vi köra fritt på hela mässområdet, vilken är belagt med asfalt.

Planerna är att vi ska stå brevid M.A.N´s monter.

I våran monter kommer vi att ha bord och bänkar, det kommer att finnas sand OM det finns maskiner som har nytta av det och givetvis finns det ström.

Det ska arrangeras utställarfest på fredagen eller Lördagen, inte bestämmt ännu vilken dag, till självkostnadspris.


Efter alla jul o nyårshelger får vi reda på om vi får tillträde till inomhushallen, så vi kan ställa ut modell/Emek och skala 1/87 bilar.



Några tider som är bra att veta:

Mässan öppnar 1300 på fredagen och då ska montern vara klar för dagen, alltså ingen fordonstrafik tillåten fram tills att området stänger kl 2400.

Ljusshow arrangeras mellan kl 2100 och 2300 på fredagen med prisutdelning på Lördagen.

Under tiden 2400 på fredagen och 0830 på lördagen är det öppet för biltrafik för dom som inte hann in på fredag morgon.

0900 öppnar mässan och då SKALL det vara bilfritt på området.

Kommer man efter 0900 får man räkna med att bära in grejerna på området.

Prisutdelningen börjar 1800 och efter det är utställningen slut.

Förfrågningar och anmälningar skickar ni till: modellbilsbyggaren@hotmail.com
Detta för att jag är sällan inloggad på forumet




Sällan inloggad här, skicka vanlig mail till mej om ni undrar över något.
Finns även på FB gruppen: Stockholm Rc Trucks

e21242

Nu är det snart dax för detta event. Arrangören är på mig och vill veta hur många vi blir. Skriv en rad här och tala om om du vill komma. Han berättade för mig idag att våra bilar kommer att bedömas av en dommare för att få priser. Detta gäller även för er som kör med 1:87 bilar med. Det blir en klass för oss alla och blir 3 priser. Om nu detta blir ett populärt inslag så vill dom att vi kommer även nästa år.
Ni som redan har anmält er till mig skriv även här nu. Har sjukt mycket att göra nu då jag ska byta jobb så hjälp mig att sammanställa antal deltagare nu genom att skriva en rad här.
Skriv namn och vilken skala ni kör så blir det lätt för mig att sammanställa allt åt han.

Mvh
Håkan

Lumbago



e21242


MrLinds


Badboy

Jag skulle komma nu hör jag att Trail Jero inte kommer så jag har ingen lastbil att köra... [cranky]
Men jag är gärna där och pratar med besökare etc... Om nu inte Trail Jero kommer över med en av hans bilar...

Badboy

e21242

Citat från: Badboy skrivet 23 april 2014 kl. 21:32:05
Jag skulle komma nu hör jag att Trail Jero inte kommer så jag har ingen lastbil att köra... [cranky]
Men jag är gärna där och pratar med besökare etc... Om nu inte Trail Jero kommer över med en av hans bilar...

Badboy

Har en eller två bilar du kan få leka med

Lumbago



Tarzzan

Patrik "tarzzan "aglasinger kommer med familjen hur ser det ut med övernattning med husvagnen.?  1 lastbil +trailer

e21242

Citat från: Tarzzan skrivet 24 april 2014 kl. 21:23:01
Patrik "tarzzan "aglasinger kommer med familjen hur ser det ut med övernattning med husvagnen.?  1 lastbil +trailer
Kollar upp det med husvagnen.
återkommer i det ärendet snarast till dig.

SLDRS

Om min bil hinner bli klar så kommer jag med den.. Annars kommer jag tomhänt..

/Thomas

e21242

Citat från: SLDRS skrivet 24 april 2014 kl. 22:57:02
Om min bil hinner bli klar så kommer jag med den.. Annars kommer jag tomhänt..

/Thomas
Kommer finnas bil att låna om du vill.
Välkommen

e21242

#14
Hej alla deltagare detta ankom i måndag till mig.
Tag del av:

Hej bäste utställare
Allmänt
Som bilutställare erhåller du vid inregistreringen två utställarpass som är giltiga under båda dagarna.
Det går bra att tvätta ditt fordon vid tvättplattan inne på området.
På fredagskvällen anordnas en garagefest med DJ på kvällen – Vi tänder upp grillarna – Du tar med det du vill grilla
och det du vill dricka till.
På lördagen är det stor garagefest med liveband, förboka biljetter så att vi kan planera maten, Pris 150 kr
(inkluderat mat och dryck), biljetter köpes i Queen of the Roads monter.
Bankomat finns i området, inne på Stockholmsmässan.
Parkering finns i parkeringsgaraget i anslutning till området.
Toaletter finns inomhus på Stockholmsmässan till 23, och efter det så finns det utetoaletter på området.
Hitta dit
Tänk på att vi under mässdagarna håller infarten vid östra entrén stängd.
Kör du på GPS knappar du in Mässvägen/Älvsjö Ängsväg så kommer du rätt
Klicka här för Google Maps vägbeskrivning.
http://www.stockholmsmassan.se/infor-ditt-besok/hitta-hit
Tider
Öppettider för allmänheten
Fredag kl 15:00 - 24:00
Lördag kl 09:00 - 18:00
Röstning på lördagen samt prisutdelning kl 18:00
Incheckningstider för fordon:
Torsdag 09:00-24:00
Fredag 06:00-24:00
Lördag 06:00-09:30
Övriga hålltider:
Fredag:
Glöm inte ljusshowen kl 21.00 både för Lastbila
* Klockan 14 på lördagen har du möjlighet att ställa politiker och organisationer mot väggen, i paneldebatten ”Vägval
2014”. Samtliga riksdagspartier finns på plats. Även Transport, BA, SÅ, Polisen, Cabotagestudien, Börje Jönsson Åkeri
AB och TIA är representerade.
* Samtliga riksdagspartier har en monter på utställningsområdet, på det ”Politiska Torget”. Här kan du diskutera med
politikerna i en något mer avskild miljö.
18.00 är det prisutdelning på scen.
Garagefesten lördag kväll
Vid 19 (el så fort prisutdelningen är klar) är det Garagefest m helgrillad gris & tillbehör.
Maggie Mae & Three Sparks underhåller på Garagefesten. Pris 150 kr (inkluderat mat och dryck), biljetter köpes i
Queen of the Roads monter, OBS!förboka gärna middagsbiljetter så vi kan planera maten bättre.
Förhållningsregler:
Läs bifogade förhållningsregler noga.
Området är öppet för besökare på fredagen så då görs körning till sin plats med största försiktighet. Körning inne på
utställningsområdet utan lots är förbjudet.
Putsstop råder från lördag 09:30 då jurybedömningen börjar, se till att vara tillgänglig vid bilen så att domarna kan
ställa frågor, domarna bör vara klara vid 14-tiden.
Prisutdelningen är lördag ca 18:00 och man får sedan om man måste lämna området göra det efter att besökare
lämnat men tidigast från 19:00. Även detta ska ske med största försiktighet och med hjälp av anvisad personal.
Röstning
Vi delar ut ett pris i utställarnas val. Fyll i din favorit bland alla utställarna och lämna röstsedeln i en av anvisade lådor
på området.
Mat:
Finns ett Willys på gångavstånd om man vill köpa någonting.
Resturangtält och matvagnar finns på området, fredag och lördag.
Middagen börjar serveras från 18:00 på lördagen, OBS matbiljett köps i Queens monter.
Bo:
Behöver ni boende finns det två hotell i närheten. http://www.sthlmtruckmeet.se/information/
Duschar finns att tillgå vid Älvsjö IP, nyckel till detta finns att hämta vid kansliet.
Husvagn:
Det finns möjlighet att ställa upp husvagnar i närområde, vid parkeringen bakom McDonalds Älvsjö.
Tänk på att det finns boende i närheten så följ ordningsreglerna.
http://kartor.eniro.se/m/nsyfp


Förhållningsregler!
 För allas trivsel, respektera din omgivning.
 Det betyder att du ombesörjer att hålla rent & snyggt runt omkring dig.
 Respektera de boende i närområdet och besökarna genom att inte upprepade gånger tuta.
 Tänk på att besökaren är där för att titta på alla trevliga fordon och för att få en trivsam upplevelse och att de boende i närområdet ska
uppskatta vårt evenemang.
 Föregå med gott exempel till lastbilsgrannar och alla andra på området.
 Sopsäckar finns att tillgå, förutom de som ni fick i välkomstpåsen och även speciella sopkärl finns utplacerade på området.
 Misskötsel leder till diskvalificering ur tävlingen och avvisning från området.
 Körning inne på utställningsområdet utan lots är förbjudet.
 Området stänger på lördag 18:00 och avfärd får då ske med försiktighet och med hjälp av anvisad personal om man inte har möjlighet att
stå kvar till söndag. Avfärd får dock inte ske före publiken lämnat området eller före 18:30.
 På söndagen får avfärd ske när andan faller på, men då även genom anvisad väg och med respekt för de som arbetar på plats.
 Upprepat tutande medför avvisning från området.
 Följ dessa punkter så kan vi även nästa år sätta ihop ett lika trevlig evenemang.
Välkommen!