Scania 6x4 flakväxlare

Startat av swerecon, 17 juli 2013 kl. 21:27:49

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Ett nytt projekt har idag sett dagens ljus. Större delen av delarna anlände idag, resten beställs när jag har exakta mått och bestämt mig för detaljer. Idag kom följande:
Ett ganska roligt paket http://m1085.photobucket.com/albumview/albums/swerecon/20130717_204631_zps88ff01b3.jpg.html
Med följande innehåll, som var mitt skall tilläggas.
http://m1085.photobucket.com/albumview/albums/swerecon/20130717_211155_zps1579c4d0.jpg.html
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

boggi

härligt.härligt tyckte att jag såg tanken med inbyggd pump i.
men kan ha fel.. den skulle jag kunnat tänkt mej att ha istället
för wedicos pump.leimbach ÄR kvalitet.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

swerecon

Ja, det är liembach pump/tank till växlaren. Sen ligger det en borstlös motor där som skall i CAT'en.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Blir det bygge efter förebild och superdetaljerat den här gången också?

swerecon

Nix, ingen direkt förebild. Bara idéer från bilder, så det finns lite substans i det man bygger  <evilgrin> Blir väl en hel del lampor kan jag tänka, sen får vi se, inte 100% bestämt mig hur det färdiga resultatet skall se ut.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Första bilden från bygget, dragbalk monterad.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Mvh // John

Actros861

Ser bra ut men underkörningsskyddet hade jag nog inte satt dit :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Får sitta kvar ett tag till. Monterar bort det om det strular när man skall backa till släpet med växlarflak.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

I väntan på att kunna lacka klart lite annat småfix.
Börjat måla säten.

Bakskärm med hål för 3 lampor.

Fotsteg vänster fram, plasten ännu kvar på plåten. Täcker ventilerna sen.

Sida som skall täcka oljepump och ventiler tillsammans med fotsteget.

Hållare för baklampa. Skall dit blixtljus också.


MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Gillar det jag ser, durkaluminium skärmar och ljuslådor, oldschool <tumb>, precis som en hederlig växlare ska vara uppbyggd, ett rejält lastskydd med arbetsbelysningar bakom hytten så är det fullbordat.  :)  <happy>
Mvh // John

swerecon

Japp, kommer bli lastskydd med rejäla lampor. Fram har jag gjort en båge som  blir högt monterad eftersom det skall bli plogfäste också. Har kollat på bilder på nätet för ideer och alla växlare ser nästan ut såhär, ganska grova monteringar och simpla lösningar.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Ser riktigt bra ut hittils!   <tumb>

Behöver du detaljbilder på en rätt ny (-12a) krokbil med JOAB krok får du säga till. =)

Mvh, Olof!

swerecon

Tackar Olof, du kan gärna ta en bild rakt bakifrån, helst utan något flak på. Är det lastskydd på den så fota det också. Närbild på fotsteg fram, under dörren och ned blir bra :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Citat från: swerecon skrivet 20 januari 2014 kl. 18:36:02
Tackar Olof, du kan gärna ta en bild rakt bakifrån, helst utan något flak på. Är det lastskydd på den så fota det också. Närbild på fotsteg fram, under dörren och ned blir bra :)

Så ska jag behöva lägga av flak och grejer oxå! [laugh] Nej men ska se om jag kan lösa det någon dag när jag har lite tid över :)

Sitter lastskydd på så det löser sig oxå.

Fotsteget därimot, jag kör en Volvo så vet inte om det är intressant?  :P
Mvh, Olof!